kupari.blogg.se

SAMMANDRAGNINGAR

Kategori: GRAVID

Nu har jag gått och blivit sådär dålig igen, på att blogga. Och den här gången har det ju faktiskt hänt lite eftersom ja nu är sjukskriven på grund av alla dessa sammandragningar som bara blir fler och kraftigare. Men närmare eftertanke så vet jag inte ens om jag nämnt något om dom här i bloggen.
Har som sagt en massa sammandragningar som har börjat komma någon gång efter vecka 20. I början fattade jag inte att det var sammandragningar och trodde det var bebis som "tryckte på" så la ingen större vikt på dom. Det var nog inte förren jag hörde en kompis som är gravid nämna att hon hade en såkallad "känslig" livmoder med mycket sammandragningar som jag förstod att det var precis det jag också har. Och det var inte fören för ungefär två-tre veckor sedan som jag började känna mig besvärad av dom då dom blev kraftigare och jag var helt död när jag kommit hem från jobbet. Dom har även börjat komma när jag inte går och anstränger mig. Igår så var jag och gjorde en undersökning för att kolla så att livmodertappen inte är påverkad vilket den inte var (vilken jäkla lättnad). Har även kollat om det kan röra sig om urinvägsinfektion vilket det inte är.
Trots att man inte hittat något "fel" så har jag nu blivit sjukskriven månaden ut så blir en massa vila och egentid för min del och en massa bloggläsande för er del!

Senaste magbilden tagen i söndags (28+6). Är alltså redan inne i vecka 30 nu, inte långt kvar!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: